Kiskunfélegyházi Anime Meet

Nyitólap » 2012 » Február » 17 » 'az év anime klubja' első versenyfeladatának megoldásáról készített beszámoló :3
18:56
'az év anime klubja' első versenyfeladatának megoldásáról készített beszámoló :3

Az előadásokról

Megtartott előadások: összesen 9 db 

"Rövid" jellemzésük:

~Február 2. - Nyárlőrinc, Buzás János Ált. Isk., 7-8. osztály (összesen 2 előadás, osztályonként kb. 20 fő)
- Az előadásokat Gulyás Szilárd és én (Szendrei Bella) tartottuk. Egy-egy teljes tanórát (45 percet) kaptunk a két osztály nagyon kedves rajztanárától. A közönség élvezte, és örömmel tapasztaltam, hogy mennyire tájékozottak a témában. A tanár úr a 2. óra után jelezte, hogy bármikor szívesen lát újra minket, ha szeretnénk.

~Február 2. - Kiskunfélegyháza, Nagy Attila Filmklub (összesen 1 előadás)
- Én tartottam meg az előadást. A NAF-fal már régóta jó kapcsolatot ápolunk, és épp aznapra volt kitűzve az első közös programunk, mégpedig a filmklub 'anime hónapjának' első vetítése. Szóval nem volt kérdés, hogy kihasználjuk-e ezt a lehetőséget a verseny szempontjából, és itt is tartunk előadást. Ez volt az egyetlen nyilvános előadásunk, mivel a többi iskolai tanórákon volt. A 10-15 résztvevő lelkesen viszonyult hozzánk. Körülbelül 20-30 percet vett igénybe az anime/manga ismertetése és utána kezdődött Oshii Mamoru: Égenjárók című filmjének vetítése, ami szintén elnyerte a közönség tetszését.

~Február 6. - Kiskunfélegyháza, Móra Ferenc Gimnázium, 7. és 10.E osztályok (összesen 2 előadás, osztályonként kb. 30 fő)
- A 7. osztálynak Pálfi Dorottya (a mi főszervezőnk, továbbiakban: Dorka) tartotta meg a rendhagyó rajz órát. A gimi rajztanára, Szabó Ildikó, nagyon szívesen átengedett nekünk néhány órát, a továbbiakban már többnyire a gimiben megtartott előadásokról lesz szó és mind az ő óráin történtek, később ezt már nem fogom külön megemlíteni.
Néhány technikai probléma miatt elment pár perc az órából, de a diákok segítségével sikerült mindent megoldani. Az osztály nem igazán ismerte a japán kultúrát; csendesen, figyelmesen hallgattak, sőt, még a tanárnő érdeklődését is felkeltette néhány információ.
A 10. osztálynak én tartottam meg az órát. Mivel a 7. (utolsó) órájuk volt, kicsit hangoskodtak az elején, de hamar elcsendesedtek. Az osztályból ketten rendszeresen járnak a találkozóinkra, de a többiek is érdeklődéssel figyeltek. 

~Február 8. - Kiskunfélegyháza, Móra Ferenc Gimnázium, 11.E osztály (összesen 1 előadás, kb. 30 fő)
- Dorka tartotta az órát, mivel ez a saját osztálya. 2 tanuló rendszeresen jár innen is a meetjeinkre, és egyikük segített is bemutatni a Hetalia országait az érdeklődő osztálynak. Életkoruk (16-18) miatt érettebben viszonyultak a témához.

~Február 9. - Kiskunfélegyháza, Móra Ferenc Gimnázium, 9.D osztály (összesen 1 előadás, kb. 30 fő)
- Én tartottam az órát. Néhány diák kezdetben kicsit ellenszenvesen viszonyult a témához, de azt hiszem, az óra végére sikerült kicsit közelebb hozni ezt a 'jelenséget' mindenkihez (vagy legalábbis azt megértetni a hangoskodókkal, hogy véleményt kulturáltan is lehet nyilvánítani, és hogy egyesek véleménye nem egyezik meg egy-egy mű/műfaj valódi értékével). A többség érdeklődve hallgatta az előadásomat.

~Február 10. - Kiskunfélegyháza, Platán Utcai Ált. Isk., 8. osztály (összesen 1 előadás, kb. 20 fő)
- Én tartottam a volt általános iskolámban előadást média órán (teljes órán, 45 perc). Picit fáradtnak tűntek a diákok, de minden erejüket összeszedve próbáltak mégis koncentrálni. 

~Február 13. - Kiskunfélegyháza, Móra Ferenc Gimnázium, 10.A osztály (összesen 1 előadás, kb. 30 fő)
- Az órát Dorka tartotta. Innen is voltak, akik már megfordultak a rendezvényeinken. Az osztály egyik része szereti és ismeri az anime-ket, egy másik része viszont viccelődéssel szakította meg az előadást. Mindent összevetve élvezték az előadást (az osztály is és ő is).


Maga az előadás:

~Tartalma: 
A mellékelt .ppt szerint tartottuk az előadásokat. Először tisztáztuk a fogalmakat, majd az eredetről mondtunk néhány szót. Ezt követte a műfaji sajátosságok ismertetése. A legnagyobb hangsúlyt a műfajok sokszínűségére fektettük - megemlítettük mind jellegzetességeit és esetleges hibalehetőségeit is. Kiemeltük, hogy egy-egy művet általában nem lehet csak egy kategóriába besorolni, annyira sokszínűek. Ezután részleteztük a történetét Japánban és Magyarországon is.
Igyekeztünk eloszlatni az esetleges tévhiteket, és lerombolni a Magyarországon kezdetben a műfaj idegensége miatti "véletlen rosszul" kezeléséből származó negatív előítéleteket.
(Sajnos pontos szöveget nem tudok küldeni, mert nem volt szó szerint leírva haladt egy-egy előadás menete. Egy vázlatot készítettünk csak, és a részleteket fejben dolgoztuk ki, amiket a .ppt alapján részben improvizáltunk.)
Összeállítottunk egy minőségi AMV válogatást, ha az előadás nem töltené ki a 45 percet, de erre nem mindig volt szükség - ahol igen, ott még színesebbé tette a 'műsort'.
Minden előadásra elcipeltünk 7 manga kötetet (Árnybíró 1, Death Note 1, TTGL 4, Nana 1, Lovely Complex 1, Mennyei dallamok 1, Hetalia 1) és egy Gundam figurát. A képregényeket szétosztottuk és az óra alatt nézegethették a diákok, a figurát csak távolról figyelhették (:D).

A tanároktól pozitív visszajelzéseket kaptunk - mind a témával, mind az előadás kivitelezésével kapcsolatban.

A segítőkész tagjaink és az iskolák, valamint a Filmklub támogatása nélkül nem tudtuk volna megoldani a feladatot, de hát azért vannak a klubtagok, hogy együtt dolgozzanak! :D

[Az ismertetést írta: Bella]
Megtekintések száma: 739 | Hozzáadta: Bella | Helyezés: 5.0/1
Összes hozzászólás: 0
Név *:
Email *:
Kód *:
Vasárnap
2024.November.24
13:43
Belépés
AMV Blokk
Naptár
«  Február 2012  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
Mini-chat
Mentett bejegyzések
Keresés
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0